Vēsture: Latvijā ienāk un attīstās interneta spēle FourSquare

Oriģinālai saturs publicēts Nozare.lv (publikācija TvNet.lv – autors Juris Kaža) 2011.gada janvārī

 

Latvijā ienākusi un strauji audzē dalībnieku skaitu telpiskā interneta spēle “Foursquare”, kuras dalībnieki sacenšas, “pierakstoties” dažādās sabiedriskās vietās, lai informētu savus sociālo tīklu draugus vai palielītos ar to, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Latvijas “FourSquare” lietotāju statistikas apkopošanas lapas “4sq.lv” pārstāvis Mareks Matisons.

Lapas veidotāji – Latvijas mārketinga uzņēmums “Internet Marketing Group” (IMG) – norāda, ka mēneša laikā Latvijas “FourSquare” lietotāju skaits audzis par 21%, daudz neatpaliekot no pasaules vidējā rādītāja, kas ir ap 30%. Piektdienas, 21.janvāra, pievakarē Latvijā bija 1322 “FourSquare” lietotāju un 4731 vieta, kur lietotāji atzīmējuši savu klātbūtni.

Kā sarunā ar “Nozare.lv” teica IMG biznesa attīstības vadītājs Mairis Skuja, šajā sociālā tīkla un interneta spēles maisījumā saredzamas tirgus pētīšanas un mārketinga iespējas, jo patlaban “FourSquare”, tāpat kā īso vēstījumu sociālo tīklu “Twitter”, izmanto samērā neliels cilvēku skaits, kas pārstāv sabiedriskās domas un gaumes ietekmētājus.

Savukārt vietām, kurās “pierakstās” “FourSquare” lietotāji, rodas iespējas sevi popularizēt un pievilināt citus lietotājus, kuri vienlaikus pārstāv ekonomiski aktīvas un samērā pārtikušas sabiedrības aprindas.

“4sq.lv” ļauj aplūkot gan aktīvāko lietotāju, gan aktīvāko vietu “topus”. Pēdējās nedēļas statistika liecina, ka “FourSquare” lietotāji visvairāk “iečekojušies” Rīgas lidostā, nodarbojoties ar “ceļošanu”. Otrajā vietā bija Rīgas centrālā stacija un iepirkšanās centrs “Origo”, kur lietotāji arī nodarbojušies ar “ceļošanu”. Trešajā vietā ierindojās bārs “Piens”, kur lietotāji “iečekojušies” ar nolūku “naktsdzīve”.

Latvijas “FourSquare” lietotāju “Top 10” pārsvarā veido iepirkšanās vietas Rīgā, starp divdesmit biežāk apmeklētajām vietām arī redzams kino komplekss “Citadele” un izglītības iestāde – biznesa augstskola “Turība”.

“FourSquare” radīta ASV 2009.gadā un to pārsvarā izmanto kā mobilā telefona sīkrīku. Tagad ārzemēs “FourSquare” lietotāju aprindās populāri komersanti sākuši izmantot sociālo spēli kā mārketinga rīku, piemēram, pacienājot “mēru” ar bezmaksas kafiju vai sniedzot atlaides biežiem apmeklētājiem.

Kā skaidroja Skuja, kurš pats esot aktīvs “FourSquare” lietotājs, sīkrīks arī paver iespēju pamanīt tuvumā esošus draugus vai līdzīgas pakalpojumu sniegšanas vai izklaides vietas.

Šādas informācijas apkopošana un cilvēku, kuri labprāt atklāj savu atrašanās vietu un darbošanos noteiktā laikā un vietā, iesaiste rada jaunas iespējas gan pētīt patērētāju uzvedību, gan aktīvi pārdot preces un pakalpojumus, uzskata Skuja.

“FourSquare” arī radušies kritiķi internetā, kas uzskata spēlei līdzīgo izklaidi par bīstamu plātīšanos ar personas datiem. Pērn radīta daļēji satīriska interneta vietne “Please Rob Me” jeb “Lūdzu, apzodz mani”, kas apkopoja datus par “FourSquare” un “Twitter” lietotāju atrašanās vietām ar zemtekstu, ka, kamēr lietotājs staigā pa krogiem un veikaliem un “Twitter” paziņo, cikos atgriezīsies mājās, zagļi var brīvi saimniekot lietotāja mājoklī.