Vēsture: Latvija un Rīga. Uz kartes?

Oriģinālais blogs publicēts http://emocijufoto.lv/emoblog 2010.gada oktobrī

 

Ģeogrāfiskās piesaistes sociālo platformu risinājumi it visur pasaulē tiek aktīvi apspriesti un komentēti. Tiek izsvērti lielākie no konkurentiem Foursquare un Gowalla, veikti salīdzinājumi un analizētas šo platformu lietotāju „simpātijas”.

Sociālo platformu analītiku piedāvājošais resurss viralheat rāda, ka Foursquare šonedēļ vien pieminēts dažādos sociālajos medijos astoņas reizes vairāk, nekā tā tuvākais sekotājs. Tiesa, Foursquare piedzīvojis arī divus lielākos sistēmas darbības pārtraukumus aizvadīto dienu laikā un iepazīstinājis plašāku lietotāju loku ar savu versiju par twali (twitter tehnisko problēmu simbolu)  –  raudošo princesi. Šādas „bērnu kaites” liecina gan par dramatiski pieaugošu interesi, kas rada papildus noslodzi platformas dzinējam, gan arī par zināmu tehnoloģiskās attīstības aizkavēšanos. Tai pat laikā – piemēram, twitter twalis jau spējis tiktāl folklorizēties sociālo platformu lietotāju vidū, ka tā parādīšanās nevienu vairs nepārsteidz.

7guru_Latvija-foursquare

Un tomēr – Foursquare ir n vien pats karstākais sarunu temats pasaules sociālo platformu lauciņā, bet arī pozitīvu izaicinājumu platforma Latvijai. Ne tādēļ, ka šobrīd Foursquare lietotāju miljoni trauktos apsteigt izplatībā twitter vai facebook miljonus. Kā man norāda uzņēmuma preses pārstāve Erīna Glīsone (Erin Gleason), pašlaik Foursquare ir nedaudz vairāk kā 3,7 miljoni reģistrētu lietotāju, no kuriem ap 40% ir ārpus ASV teritorijas. Diemžēl, kā min Glīsone, Foursquare neveic detalizētu statistikas apkopojumu par citu valstu lietotāju proporcionālo līdzdalību.

7guru_Riga-foursquare

Arī šodien – Latvija un Rīga ir iezīmēta ģeogrāfiskās piesaistes sociālajās platfoermās. Kā rāda karte, kurā apvienotas Foursquare un Gowalla Latvijas teritorijā iezīmēta virkne objektu. Man veicies kartē ieskicēt tādas Vecrīgas skatu vietas kā Zviedru vārtus un Herdera laukumu, kam blakus rotājas jau daudzi citi. Ja aizvadītajā nedēļā bija vien viens uzņēmums, kurš piedāvāja „labumu” kādam no saviemFoursquare apmeklētājiem, tagad to jau ir divi un tendencei pieaugot mums ir cerības pierādīt, ka ar minimālu budžetu sociālo platformu risinājums mums ļauj iegūt briljanti precīzus un izmērāmus rezultātus mūsu aktivitātēm sociālo platformu lietojumā.

Rīga, kā tūrisma galamērķis un, pilsētas tūrisma kuratoru vārdiem runājot, ziemeļu galvaspilsēta, var kļūt par tādu ģeogrāfiskās piesaistes sociālo platformu laukā, gūstot vispasaules (jā, tieši – vispasaules) publicitāti, ja tai izdotos realizēt kopprojektu ar Foursquare. LIVE Riga nozīmīte („badge”, kas ir viens no interaktivitātes elementiem platformā) un rosinājums izvēlēties atpūtai lieliskās Rīgas viesmīlīgos krodziņus un šarmantos restorānus — manuprāt tas skan gana gaumīgi. Tas negarantēs miljonu straumes jau rīt, taču Rīgas vārds var izskanēt līdz šim pilnīgi neuzrunātai auditorijai, un, kas zina, varbūt pasaules populārākais tehnoloģiju un sociālo mediju blogs Mashable reiz veltīs komplimentāru rakstu tieši kādai mums zināmai pilsētai pie Baltijas jūras?