Vēsture: Nākamais lielais pīkstiens – Foursquare?

Oriģinālais blogs publicēts http://emocijufoto.lv/emoblog 2010.gada sepembrī

 

Mani, kā ne vienu vien sociālo platformu interesentu, nodarbina doma – kas gan būs nākamais ievērības cienīgais projekts, kas spēs mainīt sociālo platformu lietošanas paradumus. Sociālo platformu eksperts, PR students Viesturs Kančš savulaik jautāts, izteica prognozi, ka viņaprāt tas būs Foursquare. Iespējams, ka tieši „četru kvadrātu” projekts un ne tā tematiskais konkurents Gowalla iekaros Latvijas ģeogrāfiskās piesaistes sociālo platformu tirgu.

Dažas dienas mēģināju graut savus personiskos mītus par šāda veida servisiem un to jēgpilnu lietojumu. Visupirms jau – man šķita, ka lai izmantotu šāda veida sociālo platformu nepieciešams jaunākais un jaudīgākais viedtālrunis. Nebūt nē!. Lai gan HTC Desire vai BleackBerry, sniedz nenoliedzamas ērtības ģeogrāfiskās piesaistes platformu lietojumā, ar vienkāršāko http://foursquare.com/mobile/ versiju tiks galā jebkurš pēdējo divu trīs gadu izlaiduma tālrunis, kurā vispār pieļauta interneta pārlūkošanas iespēja. Interneta lietošanas izmaksas sasniegušas samērīgu līmeni un ikvienam mobilo komunikāciju operatoram ir savs labs piedāvājums klientiem. Tātad Foursquare pieejams daudzkārt plašākam personu lokam, nekā mans pieņēmums, sākotnēji to ierobežojot ar viedtālruņu izplatības rāmējumu.

Jāpiezīmē, ka Foursquare plašākam interesentu lokam Latvijā akcentēja mobilais operators Bite Latvija, aizvadītajā nedēļā rīkojot 4quare ballīti, ar ambīciju sapulcēt vienkopus ne mazāk par 50 interneta vides aktīvistu. Nospraustā robeža tika sasniegta un prognoze pārpildīta. Tas varētu būt „zemapziņas” signāls tirgum sarosīties.

Šajā gadījumā es domāju – sarosīties izklaides un atpūtas vietu, mazo baudas „paradīžu” – vīna veikaliņu un kafetēriju saimniekiem. Nav izslēgts, ka es meklējot vakara izklaides iespēju ielūkošos kādā ģeogrāfiskās piesaistes sociālajā platformā kaut vai tādēļ, lai dažādotu manu vakara izklaides gaitu pieredzi. Un iegūs tie, kuri jau laikus būs arī šajā (jā vienā no daudzajām) sociālajām grāmatzīmēm atstājuši ierakstu par sevi. Foursquare, starp citu. var tapt par lieliskāko „sūdzību un ierosinājumu” grāmatu Jūsu servisam. Un, ja Berga Bazārā kāda jauna dāma man iesaka paturēt prātā slow food un iegriezties te vēl, tikpat labi netālajā Lido Vērmanītī kādam citam var būt tiesības pasūkstīties par apkalpošanu. Un es to pamanīšu.

Šie ģeogrāfiskās piesaistes risinājumi varētu būt nākotnes zelta āderes tūrisma biznesa pārstāvjiem, gan iezīmējot viesmīlīgās naktsmītnes, norādot uz ērtu jūras krasta stāvvietu, kurā droši atstāt auto, gan liekot atpūtas pieturpunktus velomaršrutā.

Pastāv iespēja, ka šis un līdzīgie servisi izzudīs kā daudzi citi, kurus esam pēdējo gadu gaitā manījuši sociālo platformu plašajā laukā. Protams. Taču ja mēs lūkosimies uz Foursquare kā veidu, lai popularizētu savu biznesu, savu dažādo atpūtas un izklaides pieredzi  – varbūt pat visas Latvijas skaistos skatus, iespējams tas vistuvākajā nākotnē nesīs tiešus un izmērāmus ienākumus „iezīmēto” vietu īpašniekiem.  Ja gluži atklāti – es nepretotos kādas kafetērijas piedāvājumam rīta kafijas tasi saņemt par tīkamāku cenu, ja to baudu reizē ar dienas piedāvājuma smalkmaizīti..