Vēsture: Vai Foursquare.com varētu aizstāt lojalitātes kartes?

Oriģinālais blogs publicēts nekrize.lv 2011.gada janvārī

 

Domāju, ka patlaban ir ļoti grūti ignorēt arvien pieaugošo sociālo tīklu lomu biznesā. Par to ļoti vienkārši var pārliecināties, aplūkojot korporatīvo kontu skaitu sociālajā tīklā Twitter.com vai pārskatot Draugiem.lv lapas, tādēļ šoreiz gribētos pievērsties salīdzinoši jaunam fenomenam interneta pasaulē – Foursquare.com. To varētu raksturot kā mobilo telefonu aplikāciju, kas tās lietotājiem reālajā laikā ļauj virtuāli reģistrēties vietās, kuras apmeklē.

Foursquare.com dienas gaismu ieraudzīja 2009. gada martā, bet jau tagad to visā pasaulē izmanto vairāk nekā 5 miljoni lietotāju. Protams, salīdzinot šo skaitli ar citu sociālo tīklu lietotāju skaitu – kā, piemēram, Facebook.com, kura lietotāju skaits mērāms vairākos simtos miljonu, – Foursquare.com ir vēl bērnu autiņos. Tomēr ir pamats domāt, ka, attīstoties mobilajam internetam un pieaugot viedtālruņu skaitam, šis pakalpojums varētu piesaistīt lielu skaitu lietotāju. Turklāt jau tagad daudzi zīmoli kā, piemēram, McDonald’s, Mazda, KLM u.c., veiksmīgi izmanto Foursquare.com pakalpojumus, lai popularizētu savu zīmolu un vairotu lojālo klientu skaitu.

Līdz šim kā vienu no veiksmīgākajām akcijām, izmantojot šo sociālo tīklu, var minēt McDonald’s Foursquare dienas kampaņu (McDonald’s Foursquare day campaign), ar kuras palīdzību uzņēmums spēja palielināt apmeklētāju skaitu par 33%. Ar šīs akcijas detalizētāku aprakstu iespējams iepazīties:http://nekrize.lv/mcdonalds-rada-piemeru/.

Tomēr, ja ļauts vērtēt pakalpojuma potenciālu biznesā, tad es to saskatu tieši darbā ar lojālajiem klientiem. Tieši Foursquare.com varētu veikt sava veida revolūciju biznesā, aizstājot ierastās klientu/lojalitātes kartes ar virtuālu apmeklējuma reģistru. Jau tagad daļai cilvēku ir tik daudz klientu karšu, ka nereti pat aizmirstas tās reāli izmantot, turklāt bieži vien visas kartes pat nav iespējams salikt vienā makā, līdz ar to karšu eksistenci padarot pilnīgi bezjēdzīgu. Foursquare.com gadījumā cilvēki varētu neuztraukties par kartēm un iepirkšanās gadījumā vienkārši reģistrēties konkrētajā veikalā, lai saņemtu pienākošos atlaidi vai bonusa punktus.

Tāpat vēl viens bonuss, ko šāda sistēma varētu sniegt uzņēmumiem, ir bezmaksas reklāma, jo katru reizi, kad klients reģistrēsies kādā veikalā, kafejnīcā vai bārā, citi Foursquare.com lietotāji to varēs redzēt un uzzināt savu draugu vai paziņu iecienītākās iepirkšanās un atpūtas vietas.

Protams, šī ir tikai nākotnes vīzija, kuras īstenošanās atkarīga no pakalpojuma tehnoloģiskās attīstības, tomēr, manuprāt, arī patlaban tas ir interesants veids, kā uzņēmumiem strādāt ar atsevišķu patērētāju segmentu, pozicionējot sevi kā atraktīvu un inovatīvu uzņēmumu.