Aktuāli: Foursquare VISA/MC biznesa instrumenti uzņēmējiem

Foursquare faniem pasaulē drīz būtu jāplāno vakara ballītes – tuvojas Foursquare diena 16/04. Tikko noslēdzies ikgadējais SXSW burziņš, kur, tālajā 2009.gadā Deniss Kroulijs (Dennis Crowley) kopā ar domubiedriem iepazīstināja pasauli ar Foursquare.
Taču viens no interesantākajiem jaunumiem uzņēmējiem pašā platformā tika paziņots vēl pirms SXSW – šā gada devītajā nedēļā uzzinājām par Foursquare sadarbību ar First Data globālo norēķinu nodrošinātāju.

Foursquare Card [screenshot from www foursquare com]

Īsumā jaunievedums nozīmē, ka uzņēmējiem ir pieejama platforma, caur kuru rosināt ātrākus norēķinus un piedāvāt papildus atlaides lojālajiem klientiem. Tiek piedāvāta iespēja maksimāli ērtā veidā, bez desmitiem “lojalitātes karšu” – vienkārši caur Foursquare lietotāja kontam pievienotu VISA/MC karti izmantot “bonusu”. Jāatgādina, ka iepriekš Foursquare jau bija izstrādājis sevišķu atlaižu programmu American Expess karšu klientiem. Iedomājieties: uzņēmēja lietotā norēķinu sistēma atpazīst konkrētā pārdošanas punktā/vietā Foursquare platformā pirmo reizi vai jau 349.reizi iesoļojušu klientu un kalkulē tieši viņam piemērojamu atlaides kooeficientu pirkumiem..

Kad šis risinājums būs pieejams Latvijā?

Šķiet, ka AmEx karšu lietotāju Latvijā un Baltijā tomēr ir mazāk nekā VISA/MC. Latvijas Komercbanku Asociācijas statistika par mūsu valsti rāda, ka sadalījumā pēc starptautisko maksājumu karšu organizācijām izmantojam 1 292 452 VISA, 1 026 092 MasterCard un vien 62 531 American Express maksājumu kartes. Tātad – mūsu reģionam izplatītāko maksājumu karšu pievienošana sociālajā platformā nozīmētu pozitīvu grūdiena spēku, attīstīt uz Foursquare balstītas aktivitātes. Motivācijai iesaistīties plašākās uz klientu orientētās aktivitātēs izmantojot Foursquare kalpotu ērts (un tā dēvētajai “kritiskajai masai” pieejams) pārdošanu / pirkšanu veicinošs rīks.

Nekavējoties sazinājos ar First Data Latvijas filiāli. Iespējams es biju pirmais, kas mūsu tautiešiem paziņoja par šādu FD globālā uzņēmuma ASV filiāles aktivitāti. Jebkurā gadījumā – atbilde par pakalpojuma pieejamību uzņēmējiem skan: “Uz šo brīdi šis pakalpojums SIA First Data Latvia pakalpojumu klāstā nav pieejams.” Arī uz jautājumu par pieejamības prognozēto laiku FD zvanu centra kontaktpersona Guntis Vinogradovs atbild: “Pagaidām tādas informācijas nav, turklāt pakalpojumu klāsts dažādās FD nodaļās var būt atšķirīgs.”

Meklējot atbildes pašā Foursquare, tās arī nav iepriecinošas. “Diemžēl pašlaik Foursquare speciālie piedāvājumi kredītkartēm pieejami tikai Amerikas Savienoto valstu teritorijā. Mēs neesam iezīmējuši konkrētu laika grafiku, kad paredzam pakalpojuma pieejamību citur pasaulē.”

Kas mūs sagaida tuvākajā nākotnē?

Sākotnēji arī pati Foursquare platforma bija pieejama vien nedaudzās ASV pilsētās, vēlāk visā Amerikā un tad jau arīdzan visā plašajā pasaulē. Ar dabīgas izaugsmes stratēģiju (organic growth) Foursquare izdevies pārsoļot 30 miljonu lietotāju robežai un izturēt virkni uzsācējbiznesa (start-up) turbulenču.

Ļoti gribētos redzēt tieši biznesa instrumentus pieejamus vienlaikus visā pasaulē, jo sevišķi ņemot vērā faktu, ka Latvijas kredītiestāžu izsniegtās norēķinu kartes jau šodien brīvi var pievienot Foursquare un tās tiek atpazītas kā “derīgas” VISA/MC.. Jo vairāk tādēļ, ka AmEx piedāvājumi ir pieejami arī Lielbritānijā un tātad vienīgais šķērslis spert soli ārpus ASV ir apstāklis, ka – jāsper šis solis..