#DriveEo: Latvijas brīnumdarbs, kas mutuļos twitter?

Pavisam drīz publisku pirmizrādi piedzīvos Latvijas autobūves brīnumdarbs – elektroauto, kuru radījis Andris Dambis. Ar sacīkšu auto eO PP01 latvieši sacentīsies ar visas pasaules grandiem par uzvaru leģendārajā un līkumotajā Paikspīkas kalna ātrumsacensību trasē. Par “Sacīksti mākoņos” saukto braucienu 19,99 kilometru garumā, retināta gaisa apstākļos, saka – vienas no grūtākajām ātrumsacensībām pasaulē.

Latvieši Paikspīkā 30.jūnijā

Kristaps [@krizdabz] blogā stāstīja par latviešu komandas ieceri 30.jūnijā piedalīties Mākoņu sacīkstē, kuru, man šķiet, jāpapildina ar varenu sociālo platformu mutuļošanu. Jo šis stāsts, lai arī vēl nezinām tā laimīgās beigas, ir par latviešiem, kuri Domā, Dara un Var. Lai sakustinātu twitter, piemēram, nepieciešami vien ap 1000 čivinātāju, kuri ar vienotu tvītu birku #DriveEo ieraksta pāris vēstījumus mikroblogu platformā. Sekosim komandas balsij twitter Kristapam Dambim [@KDambis] un rakstīsim ievērojot šo twitter birku.

Latvijas autobūves brīnumdarbs – elektroauto, kuru radījis Andris Dambis.
Andra Dambja #DriveEo Paikspīkas modelis eO PP01 © driveeo.com

Sociālajās platformās ir vienkārši uzslavēt pašmāju izcilību un darīt to zināmu tāltālu. Jo sevišķi tadēļ, ka “uz papīra” – naudas un resursu ziņā, Andra Dambja komandas spēkošanās ar autobūves smagsvariem Peugeot, Toyota, Audi un citiem izskatās pēc Dāvida cīniņa ar Goliātu (mēs taču zinām, kā beidzās tas – senais stāsts), kam samērīgu līdzsvaru varētu dot pamatīga fanu līdzdalība sociālajās platformās.

Iepriekš izziņotais vēsta, ka Andra Dambja komandai un tās braucējam Jānim Horelikam nosprausti visaugstākie mērķi – pārspēt Paikspīkas rekordu absolūtajā vērtējumā. Šajā kalna ātruma sacensībā elektroauto ir ievērojamas priekšrocības, jo pretēji benzīna dzinējiem, kas zaudē līdz pat 30% dzinēja jaudas retinātā gaisa dēļ, elektromobilis var būt vienādi ātrs kā startā 1400 metru augstumā, tā arī sacensību finiša punktā, kalna smailē 4300 metru augstumā.

Latvieši dodas iekarot leģendāro Pikes Peak Amerikā! © “Tavs auto”

Nebaidīsimies no vispārākās izteiksmes, pieminot Andra Dambja #DriveEo projektu. Pēdējo gadu laikā tieši elektroauto sevi pieteikuši kā Paikspīkas potenciāli uzvarētāji un neviens vairs nešaubās “vai uzvarēs”, bet gan drīzāk slēdz derības par to “kad” tas notiks. Tā pagājušajā gadā trīs no septiņiem elektromobiļiem, kuri piedalījās sacensībās trīs spēja iebraukt līderu piecpadsmitniekā, bet labākais no “elektriskajiem” Toyota Motorsports auto bija sestais.

Pagājušajā vasarā, Londonas Olimpisko spēļu laikā, kad Pļaviņš ar Šmēdiņu dzina smiltīs ASV pludmales volejbolistus, kāds pulciņš amerikāņu taujāja “Where the f**k is Latvia!?” Šādi – dažādu valstu apmulsuma un sašutuma pilni, saērcināti jautājumi un Google meklējumi, visticamāk gaidāmi arī jūnija beigās, kad risināsies Paikspīkas deviņdesmit pirmā sacīkste.


1988 Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak filmā Climb Dance

Mākoņu sacīkstes leģendas

Kādus vārdus pirms nozīmīgām sacensībām sev atkārto autobraucēji? Varbūt patiesi kaut ko no Disneja studijas filmiņas Vāģi zibenīgā Makvīna – “Ātrums. Es esmu ātrums”? #DriveEo komanda dodas uz Radiotorijas iedvesmas vietu – gleznaino Koloradospringsas apkaimi, kur slavenās sacīkstes reiz dibināja kā maksas kalnu ceļa reklāmas pasākumu. Pirmās sacensības 1915.gadā bija veiksmīgas un uzvarētājs līkumoto Kolorado kalnu ceļu pievarēja nedaudz ātrāk par 21 minūti.

Tie autosacīkšu varenie, kuriem līdzās nu rindojas Jāņa Horelika pilota vārds ir ozoli sacīkšu braucēju slavas alejā. Dinastijas, no kurām, iespējams, pazīstamākā ir Anseru dzimta, kur Robertu Anseru (Bob Unser) sauc pat par Paikspīkas karali – šis vīrs spējis uzvarēt kopā 13 kalna ātrumsacensībās. Rallija leģendas Āri Vatanens un Valters Rērls, kuri iekaroja Paikspīkas virsotni savos neprātīgajos astoņdesmito gadu teju vai neierobežotās jaudas rallijauto, pasaulē ātrākā dāma Mišela Mutona un vēl, un vēl.


Pikes Peak Audi quattro S1 ar Michèle Mouton

Šodienas varoņu zvaigznājs

Šodien startam Kolorado gatavojas jaunāko laiku rallija sacensību karalis Sebastians Lēbs, kurš startēs ar satriecošu Peugeot braucamo. Uz starta gaidāms viens no vispieredzējušākajiem aktīvajiem Paikspīkas braucējiem, deviņkārtējais Mākoņu sacīkstes uzvarētājs Nobuhiro Tadžima, kurš par spīti sešdesmitgadnieka statusam ar saviem konceptiem uz Suzuki bāzes ir bīstams un nežēlīgi ātrs konkurents ikvienam. Ar Hyndai līdz kalna smailei trauksies arī Raiss Millens – šībrīža Paikspīkas rekorda turētājs. Neprātīgi konceptauto uz Honda NSX bāzes, speciāli sagatavoti Porsche, “bagiji”, “formulas” – Paikspīka pieļauj visdažādāko braucamrīku dalību, lai sacenstos ar fizikas likumiem.

Tiešais konkurents klasē Andra Dambja #DriveEo visupirms ir Toyota elektromobilis. Pagājušā gada auto, kas būvēts uz sporta Radical bāzes spēja sasniegt finiša līniju pie laika atskaites 10:15.380. Toyota jau vairāku gadu garumā veic savu elektromobiļu sacīkšu izmēģinājumus arī visu auto “zelta standarta” trasē Nirburgringā un ikreiz ir ātrāki.


Pikes Peak 2011 ar Monster Nobuhiro Tajima rekordrezultātu ‬© goPro

Novēlu #DriveEo komandai veiksmi un aicinu Tevi, šā bloga lasītāju – sekot līdzi latviešu cīņai par uzvaru Paikspīkā. Seko jaunumiem driveeo.com, tvītos un ziņu lentēs!

 

 

“Ka-chow!

Let “Race to the Clouds” mark 2013 as a winning year for electrical cars! Hope for Latvian #DriveEo Pikes Peak eO PP01
#DriveEo ir Latvijas brīnumdarbs. Sekosim sacīkstei paikspīkā 30.jūnijā tvītos ar birku #DriveEo un RedBull TV tiešraidē

(Te, ja vēlies izsekot auto ceļam paikspīkā – sacensību maršruta karte)
Paikspīka sacensību maršruta karte. No starta 1400 metru augstumā, līdz sacensību finiša punktam, kalna smailē 4300 metru augstumā.