Zelta Rudens #MazdaRoute6

Jaunā Mazda6 | Auto ceļojums | Karosērija un interjers 

 2013.gada oktobris

Šī stāsta pirmsākums ir nejaušība. Ļoti reti piedalos “primitīvajos” konkursos sociālajās platformās – “šare-like” darbība, ja vien saturs pašam patiesi nav interesants, nav manā dabā. Taču tieši šādā veidā, līdzpārdzīvojot par pludmales volejbola turnīra blakusnorisēm, sastapu savu aizvadītās nedēļas nogales auto – jauno Mazda6. Es un mana mīļotā devāmies mazā Latvijas apceļojumā #MazdaRoute6, tvert “zelta rudens” noskaņu.

Mazda6 Zelta Rudenī Vijciemā Mazda6 Zelta Rudenī Pļaviņu apkaimē

Auto ceļojums – neizsmeļams brauktprieks

Mūsu ceļojuma galvenais mērķis bija sestdienā sasniegt Valkas novada Vijciemu. Tur dažu kilometru attālumā no Smiltenes – Valkas šosejas, “Mežmuižā”, sarkanos ķieģeļus saulē zibina Eiropā unikāla celtne – Vijciema čiekurkalte (starp citu, iekļauta Eiropas kultūras mantojuma sarakstā). Šeit ir vienīgā šobrīd Eiropas teritorijā funkcionējošā tradicionālā čiekuru kalte.

Jā – arī čiekurus novāc kā ābolus vai bumbierus, labā gadā iegūstot vērtīgo skuju koku sēklu ražu.

Nams, kas būvēts 1895.gadā ir skaista pērle Latvijas Valsts mežu MammaDaba” ceļamērķu sarakstā, jo ir dzīvs muzejs. Čiekurkalte egļu un priežu vākšanas sezonā, no decembra līdz pavasarim, diendienā darbojas, sēklu iegūšanas procesam līdzi sekot ļaujot arī ekskursantiem.

Saziņā ar @mammadaba noskaidrojām, ka lietderīgi savu braucienu iepriekš pieteikt telefoniski, lai gids un vienlaikus meža saimnieks, sagaidītu ekskursantus. Ja iestājies mulsums un parastās kartes nelīdz – te arī Foursquare punktiņš – Čiekurkaltes atrašanās vieta.

Vijciema čiekurkalte Foursquare

Naktsmītnes vietu bijām iepriekš pieteikuši Smiltenē.

Šeit pabijis Pauls Timrots, apceļošanas projektā TeRaidījums sūkstījās, ka nav daudz aktivitāšu, kur izlikt enerģiju un, ka pilsētas Tūrisma informācijas centrs “nesezonā” brīvdienu ceļotājiem slēgts. Tiesa pilsētas centrālajam, baznīcas laukumam tuvajā tirdzniecības centrā strādā iebraucējiem, jebšu tūristiem draudzīgas darbinieces un pilsētas pastaigu un nozīmīgāko apskates objektu karti var iegūt arī bez diplomēta TIC konsultanta.

Uztversim ikvienā Latvijas pilsētā sestdienās un svētdienās slēgtu TIC kā izaicinājumu savām spējām atrast apskates objektus un izmantojot mobilās ierīces (un brīvpieejas WiFi) uzzināt aktuālāko.. Es ierasti izmantoju Foursquare un, balstoties uz šajā platformā esošajiem ieteikumiem, lūkojos arī pievienotajos attēlos – tā atradām gan kurp doties pastaigā, gan kur vēlā vakara stundā ieturēt maltīti.

Nākamajā dienā pēc sātīgām brokastīm un spītējot lietainā laika prognozei mērojām ceļu uz Gulbeni, lai jau pēc brīža dotos “zeltainā rudens” meklējumos Cesvaines apkaimē. Vasaras vidū te notiek Cesvaines pils parka svētki, taču arī sārtajās lapās ieslēptais pils siluets garāmbraucējam liks piestāt un kaut mirkli kavēties pils ainavu parkā arī rudenī.

Interneta ceļveži vēsta, ka šajā parkā var apstaktīt vairāk nekā 30 dažādu nosaukumu kokus un krūmus – tā nu arī šis ir sava veida Latvijas mežu krāšņuma stāsts. Celtne un tuvējās ēkas, savukārt, Latvijas ainavai ir tik svešādas – stallis, klēts, alus brūzis un kavalieru māja šķiet kā īsa pastaiga pa Šveici vai Austriju. Cesvaines pils savulaik izvēlēta kā dzīva dekorācija Aleksandra Leimaņa kinodarba “Melnā vēža spīlēs” tapšanā un tā vien gribas pili atstājot, uz to vēl reizi auto atpakaļskata spogulī lūkojoties, dungot Nakts dziesmu (Nakts dziesma – Nora Bumbiere un Viktors Lapčenoks)..

#MazdaRoute6 Vecgulbenes muižā Zelta rudens Cesvaines pils un #MazdaRoute6

 

Karosērija un interjers, jeb “āriņa un iekšiņa”

Kad publicēju vienu no Mazda6 fotogrāfijām, draugs komentēja “šis jau izskatās līdzīgs Jaguar” – un tiesa, auto āriene šķiet ar mērķi piesaistīt premium pircēju, kurš izvēlējies būt.. gudri taupīgs.

Mūsu brīvdienu ceļabiedrs ir auto, kas Vācijas (un arī Latvijas) dalījumā pieder tā sauktajai vidējai klasei. Jaunā Mazda6 pretendē uz 2014. pašmāju Gada auto nosaukumu, konkurējot ar klases sāncensi Skoda Octavia.

Paldies CSDD statistikas apkopotājam Aldim Lāmam – man pieejami auto dīleru uzrādītie pārdošanas skaitļi (Dati uz 31.08.2013.), kas atklāj sekojošo (izcelti šā gada konkursa Gada auto pretendenti):

vidējā klase

VW PASSAT 205
TOYOTA AVENSIS 175
HYUNDAI I40 137
ŠKODA OCTAVIA 103
SUBARU LEGACY 64
OPEL INSIGNIA 35
BMW 3 sērija 30
PEUGEOT 508 29
FORD MONDEO 22
AUDI A4 19
MAZDA 6 19
HONDA ACCORD 17
CITROEN DS5 16
LEXUS IS 11
VOLVO S60 11
KIA OPTIMA 9
VOLVO V40 8
VOLVO V60 8
CHEVROLET MALIBU 2
MERCEDES C klase 2
SEAT TOLEDO 2
BMW M3 1
CITROEN C5 1
RENAULT LAGUNA 1

Jau pieminētajā Vācijā, kā Mazda6 konkurentu visupirms min Passat, tad Avensis un Accord. Tālāk sāncenšu rindās Insignia, i40 un Mondeo (un ne vienmēr šādā secībā). Arī Latvijas patērētājs balso – balso ar pirkumu (un savu vai kredītiestādes naudu) par ierasto, tradicionālo un, piedodiet – garlaicīgo.. Gan Mazda6, gan otrs klases skaistulis Insignia – ārpus pirmā piecinieka..

No visiem vidējās klases auto divi – jaunā Mazda6 un Opel Insignia ir tādi sedani, uz kuriem atskatīties ar prieku, kuru karosērija, manā gaumē, šķiet izceļas no vienmuļās “pasātu” un plastmasīgās kaut kur jau desmitkārt redzētā korejiešu (ne)dizaina masas. Pastāv uzskats, ka visbiežāk redzam auto aizmugurējo daļu, un arī te – Mazda6, šķiet, ir viens no pievilcīgākajiem. 

Mazda6 2014 diesel SkyActiv #MazdaRoute6

Mazda6 pavada patiesa elegance karosērijas līnijās un tie arī lieliski varētu būt ceļabiedri autovadītājam, kas ikdienā vēlas ne tikai vēsu nosvērtību, bet arī kādu jautrāku noti, ko sniedz ne vien sportiskās virbūves līnijas, bet arī atsaucīgie dzinēji.

Mūsu rīcībā bija auto ar 2,2l. tilpuma 150 zs, dīzeli un automātisko pārnesumkārbu (6 pārnesumi) un premium plus komplektāciju. Gan i-stop degvielu taupošā kustības / apstāšanās automāts, gan, protams, kruīzkontrole, gan skyactiv sistēma, gan citi patīkami sīkumi.

Mazda6 degvielas patēriņa skaitlis ir sevišķa stāsta vērts. Lai gan, klasiķa Ata Jansona vārdiem runājot, “tests taču” un ik pa laikam braucu aktīvāk nekā ikdienā, momentānā un vidējā degvielas patēriņa rādītāji pozitīvi šokēja. Man neizdevās sasniegt vidējo 4.2 litru tēriņu visā maršrutā, taču – eksperimentu nolūkā, ieslēdzot kruīzkontroli, vienmērīgā ceļa posmā patēriņš bija 3.9 litri (ar ātrumu 105 km/h). Arī beigās, finišējot Inchcape Motors Latvia, 62 litru ietilpības bāka bija tikai nedaudz zem 1/2 (un tas pēc aktīva 425+ kilometru ceļa posma mērošanas!) atzīmes.

Mazda6 dīzeļdegvielas patēriņš Mazda6 i-stop #MazdaRoute6

Nobeiguma secinājumi

Jaunā Mazda6 ir lielisks ceļojumu biedrs – gan tehnika, gan interjers vairo braukšanas baudu. Izvēloties pareizu sēdpozīciju arī pēc simtiem kilometru pārbrauciena stūrētājs nav noguris un vienīgā vēlme “locīt kājas” ir tādēļ, kai dotos jaunos skaistu skatu meklējumos Latvijas skaistajā dabā.

Inchape Mazda6

 Paldies Inchcape Motors Latvia