Iespaidu kokteilis | Mercedes-Benz GLE Coupe

Mercedes Concept Coupé SUV
Mercedes Concept Coupé SUV

Pagājusi tieši nedēļa kopš dienas garumā ripoju pa Rīgas un tuvākās apkaimes ielām un ceļiem ar, iepsējams, karstāko no Latvijas autotirdzniecībā pieejamajiem jaunumiem – GLE Coupe. Nesaukšu šo iepazīšanos par testa braucienu, pilnīgu ieskatu vai pirmskatu jaunajā Mercedes – šis ir manu iespaidu kokteilis par absolūti lielisku auto.

Kupejas karosērija

Dinamisko sporta SUV vēsture sākas ar dienu, kad japāņu Infiniti parādīja pasaulei savu FX modeli – īpatnējā kupejas čaulā ietērptu jaudīgu sporta visurgājēju ar milzīga izmēra riteņu diskiem. Tad stafeti pārņēma vācu BMW un arī Rīgā varam redzēt simtiem kurpju tirgoņu un SIA bez apgrozījuma un ar zaudējumiem iegādātus* X6 – auto, kuram pienākas gods būt par augstākās kvalitātes SUV kupeju segmenta tirgus apjoma radītāju.

Līdz ar jauno Mercedes GLE Coupe pieejamību varam gaidīt, ka auto pircējiem, kuri kāro redzēt kombināciju – auto, kas piemērosies jūsu daudzveidīgām vajadzībām ikdienā, piedāvās SUV raksturīgu augsto vadītāja sēdpozīciju, piedāvās karosērijas un salona iekārtojuma izsmalcinātību un izcilu materiālu kvalitāti, kā arī sporta auto raksturīgo dinamiku – nu patiesi būs izvēle.

Automobilis vizuāli šķiet nobriedušāks un pabeigtāks, ja to neviļus salīdzinām ar acīmredzamo konkurentu no Bavārijas. Iekārtojies 4900mm garumā, 2003mm platumā un 1731mm augstumā, Mercedes GLE Coupe ir nedaudz lielāks par X6.

Taču – atstāsim uz mirkli malā salīdzinājumus – GLE Coupe ir savi karosērijas vaibsti, savas tikai Mercedes raksturīgās iezīmes un – tas noteikti izcelsies kā pilsētas satiksmē, tā arī uz Latvijas lielceļiem.

Jāpiebilst arī – šo auto Mercedes laidis pasaulē ar nelielām vizuālām izmaiņām, salīdzinot ar pērn atrādīto Concept Coupé un arī tas priecē – auto ir izdevies dinamisks teju no jebkura skata leņķa.

Mercedes-Benz GLE Coupe
Mercedes-Benz GLE Coupe

Pirmie metri pie stūres

Atzīšos Tev, mans lasītāj, neesmu auto braucējs, kas varētu cīnīties sacīkšu trasē ar Ivaru Vasaraudzi vai Jāni Horeliku. Visticamāk GLE Coupe iespējas krietni pārsniedz manas prasmes braukt ātri. Taču bedrainās manas valsts galvaspilsētas ieliņās un, piemēram, ļoti bedrainajā Skanstes ielā automobilis, legālā ātrumā braucot, teju vai pilnībā lika aizmirst par domes runasvīru nepadarīto. Lielie diski ir perfekti apriepoti (izmēģinājuma auto bija 20 collu diski ar salīdzinoši komfortablu un augstu riepas bortu) un pilnībā pneimatiskā Airmatic piekare slāpē ceļa negludumus.

Pēc izsmeļošās Mercedes tirgotāja Gunta Sedvalda ievadinstruktāžas, GLE Coupe borta datora un regulējumu iespējās, auto varēju vadīt absolūti droši, rezi pa reizei pielāgojot kādu no braukšanas režīmiem, mainot un spēlējoties ar iestatījumiem. Jāpiemin, ka pat tikko iesēstoties iepriekš nezināmā auto nebija tā saucamo adaptācijas paužu – no pirmās motora darba takts arī visas dienas garumā sekoja pārliecība par auto paklausību manām autovadītāja vēlmēm.

Gribas domāt – ja automobilis jau iesākumā šķiet Tev kā labi pazīstams, viss paveikts pareizi un Mercedes konstruktori izdarījuši visu lai GLE Coupe saimniekiem kalpotu kā labs sabiedrotais ikdienas ceļamērķos.

Izmantoju iespēju mirkli riņķot un lavierēt pa lielveikala stāvvietu un jāatzīst, ka GLE Coupe ir ļoti veikls šādā mazā ikdienas “slalomā”. Visticamāk – tieši šādi – nelielie ceļojumi no mājām līdz tirdzniecības vietai, operai un darbam arī būs GLE Coupe ikdienas uzdevumi Latvijā – ceļu un lielceļu, kuros īsteni baudīt visu maksimālo sportiskās kupejas potenciālu nav daudz.

Mercedes-Benz GLE Coupe
Mercedes-Benz GLE Coupe

Knifi startā

Dīvainajā gadalaiku ritējumā, kur šobrīd augustā Latvijā esam jūlijam raksturīgā vasaras tveicītē, Mercedes vadītājam noderēs sīkums komfortā – atverot auto, iespējams ar pulti atslēdzot auto dot komandu arī vienlaikus atvērt (lasi – nolaist) visus auto logus un ļaut izvējot salonu. Tāpat, lai arī konkrētais Mercedes demo auto ir aprīkots ar start-stop automātiku, to iespējams uz mirkli atslēgt, jo pateicoties jaunajai GLE Coupe deviņpakāpju transmisijai auto pie pilnīgas bremzes pedāļa nospiešanas vadītāja displejā parāda “hold” komandu – auto dosies kustībā pēc akseleratora komandas, taču tanī pat laikā neslāpēs/nedarbinās no jauna dzinēju, piemēram, tādā Rīgas ikdienas braucienā, kā šķērsojot Vanšu tiltu.

Dynamic select transmisija ļauj kā pieāgot auto raksturu Jūsu prasmēm, izvēlē individual, tā arī sniedz brauktprieku sporta un komforta režīmos.
Demo GLE Coupe aprīkots ar dīzeļdzinēju un, lai arī tam nav benzīngalvām tik pazīstamais AMG modeļu benzīna dzinēju rūciens, automobilis rautin raujas uz priekšu pateicoties 620 njūtonmetru griezes momentam (450 AMG modelim tas ir 520, bet visjaudīgākajam AMG 63 S – 760 nm).

Mercedes-Benz GLE Coupe vs BMW X6
Mercedes-Benz GLE Coupe vs BMW X6

Elektronikas karalis

Īsumā – šajā automobilī ir it viss. Burtiski.
Tomēr, lai “gadžetu” izklāstu nenoslēgtu uz pārāk īsas nots – jāizceļ GLE Coupe inteliģentā stāvvietu sistēma, Mercedes Parktronic parking assist, kas ļauj šo teju piecus metrus garo auto novietot tādā stāvvietā, kurā šķiet pietiktu vietas iekārtot labi ja Golf klases auto. Pirmā reize, ļaujot visu paveikt elektronikai (lasi – atlaist rokas no stūres un no bremžu pedāļa) šķiet mulsinoša, bet Mercedes nerīko mašīnu sacelšanos un žirgti, ar radaru un sensoru palīdzību, ievieto auto izvēlētajā apstāšanās vietā. Apstāšanos pavada līdzbraucēju publikas ovācijas – auto tiešām perfekti šo paveic saviem spēkiem.

360 grādu kamera nav jaunums, taču patīkama un drošības izjūtu dodoša ekstra.

Drīz (iespējams jau nākamā gada sākumā) Mercedes Latvijas lietotājiem būs iespējams iegūt auto lietotni Mercedes Me, kuras sūtība ir papildināt auto vadības un personalizācijas funkcionalitāti. Kā GLE Coupe Latvijas prezentācijā bilda kāds no pasākuma apmeklētājiem – mūsdienu braucamrīks gluži vienkārši pieprasa tiešu sasaisti auto ar tā vadītāja viedtālruni. Arī tagad – pievienojoties auto caur bluetooth iespējama sava multimediju satura, kontaktu, arī navigācijas pilnīgāka izmantošana. Piebildīšu, ka savienošanās norit sekundes desmitaļās un ikreiz atgriežoties pie auto tas atkal pilnībā iegūst un sinhronizē mana Sony (android) / Apple viedtālruņu saturu. Mūzika skan izcili, vienlīdz kā no Harman Kardon, tā no Bang un Olufsen sistēmām – un dīzeļdzinēja gadījumā, kompensēs braucējam iztrūkstošo AMG sportisko dunoņu.


 

Domenikss PR info:

30. jūlijā, Domenikss prezentēja ilgi gaidīto izsmalcināti sportisko apvidus auto GLE Coupe, kas aizsāk Mercedes-Benz apvidus automobiļu veiksmes stāstu atbilstoši jaunākajām pasaules dizaina un tehnoloģiju tendencēm. Prezentāciju pirmo reizi interneta tiešraidē portālā Delfi varēja vērot ikviens interesents un auto mīļotājs.

“Visam Mercedes-Benz koncernam šis ir panākumu gads – tirgū esam veiksmīgi prezentējuši jaunus auto modeļus, kas ļāvuši kāpināt kopējos vieglo pasažieru automobiļu tirdzniecības apjomus. Turpinot Mercedes–Benz veiksmes stāstu, jau esošajiem veiksmīgajiem modeļiem, kā GT AMG, CLA Shooting Brake un S-klases Maybach, Latvijā pievienojas jaunais Mercedes-Benz GLE Coupe piedāvājot vienreizēju braukšanas pieredzi izsmalcinātā un sportiskā auto. Šajā modelī Mercedes-Benz tehnoloģiski un dizainiski ir apvienojis kupejas dinamiskās un apvidus auto jaudas īpašības, iezīmējot būtisku pagrieziena punktu Mercedes-Benz apvidus automobiļu piedāvājumā premium segmentā, kurā pašlaik Mercedes-Benz Latvijā ieņem otro lielāko tirgus daļu. Šī gada septembrī piedāvāsim arī jaunus A-klase, GLE un GLC modeļus. Vēlos pateikties klientiem, kas novērtē Mercedes-Benz dizaina un tehnoloģiskos sasniegumus, kā arī Domenikss apkalpošanas standartus jauna auto iegādē un apkopē,” stāsta SIA Domenikss valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska.

 

Collage
Mercedes-Benz GLE Coupe

* – Juridiskās personas Latvijā pērn par saviem līdzekļiem vai līzingā kopumā bija iegādājušās 104 “BMW X6” automašīnas. 2013.gadā šo modeli iegādājas 51 interesents.  (Biznesa žurnāla “Kapitāls” augusta numurā publicēts Latvijas uzņēmēju iecienītāko luksusauto “Top 45”)