Iespaidi par jauno Mercedes-Benz E-Class

Mercedes-Benz automobiļu standarts vienmēr bijusi izcilība, tādēļ, brīdī, kad saņēmu uzaicinājumu iepazīties ar jauno šī koncerna auto “E class”, sapratu – noteikti jāpalūkojas, kas tad šajā biznesa līmeņa auto jauns un labs.

Mercedes E klase ir pamatu pamats – šos auto pirmoreiz ieraudzīju pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu vidū, kad Latvijā sāka ieplūst vairāk un mazāk sarūsējušu auto straumes no Vācijas. Tolaik pirmās “matildes”, kuras sāka ripot pa Latvijas ceļiem bija Mercedes-Benz W114 un W123 – automobiļi ar vairākus desmitus gadus ilgu nobraukuma pieredzi Vācijā. Tādas deviņdesmito gadu slavenības kā laika ziņu vīrs Viktors Zemgals (viņa īpašumā bija zaļš MB S123 universālis) un Kaspars Upacieris (Ufo brauca ar dzeltenoranžu dīzeļa W123) lepni ripinājās ar E klases Mercedes.
Man šie auto radīja iespaidus par neiznīcināmu agregātu – ilgmūžīgie dzinēji, izturīgās piekares godam kalpoja deviņdesmito gadu jaunajiem censoņiem.
Mercedes-Benz E klase laika gaitā kļuva par auto, kas arvien vairāk nostiprinājās savā segmentā un nostabilizējās par vidējās klases luksusa auto “zelta standartu” – atsauces punktu, ar kuru salīdzināja citus auto, kam centās līdzināties citi autobūves nozarē.

Par 140 milimetriem vairāk E-Klases
Par 140 milimetriem vairāk E-Klases – Mercedes-Benz E-Class

Jaunā E klase nāk tirgū laikā, kad dažādi standarti un dalījumi klasēs ir ļoti izplūduši. Man E klase šķiet ekskluzīvs luksus, bet tā kā tirgū ir Bentliju un Aston-Martinu sedani, visticamāk ka tiem pienākas apzīmējums “ekskluzīvs”. Man šis auto šķiet liels un plašs, taču tagad pat budžeta klases auto nereti ir plaši salonā. Man Mercedes-Benz E klase liekas ideāli piemērots auto pilsētai un ceļojumiem, taču, principā ir tādi līdzpilsoņi, kas paši par savu naudu pērk Nissan Juke un šķeit laimīgi (baidos, ka viens no pasīvās agresijas iemesliem pie auto stūres tomēr slēpjas neatbilstošā un stresa izjūtu vairojošā auto).

Tiešie modeļa konkurenti ir visupirms jau Volvo S80, Audi A6, BMW 5 sērija un Lexus GS, taču nevienam no šiem auto nepiemīt tas, ko angļi dēvē pat “timeless design” – karosērija, kas vēl pēc desmitgadēm spēs būt aktuāla un cienījama auto zīme, auto, kuru bez kautrēšanās varētu novietot Rīgas Motormuzejā – zinot, ka šis automobilis kļūs par tādu kā masu patēriņa klasiku.

Iesēžoties demonstrāciju auto novērtēju sēdekli – tas tiešām ir ērtākais no līdz šim izmēģinātajiem. Lai gan man bezgala simpātisks auto šķiet Mercedes-Benz GLE Kupeja, tās sēdekļi un sēdpozīcija, manuprāt atpaliek no tā komforta, kuru sniedz vadītāja “beņķis” jaunajā E klasē. Lasīju, ka priekšējos jaunā auto sēdekļus šim auto izstrādājuši divus (!) gadus, nolūkā tos padarīt ne vien lielākus, platākus un ērtākus, bet arī to konstrukciju vieglāku. Par spīti tam, ka auto būvēts ar stingru mērķī mazināt lieko svaru, jaunā E klase galarezultātā ir pieklājīgi smags auto – vairāk nekā 1700 kilogramu (atkarībā no komplektācijas) komforta vizinās kopā ar īpašnieku katru dienu.
Mercedes-Benz E-Class

Auto, turpinot pēdējās desmitgades autobūves tradīcijas atkal ir nedaudz lielāks, nekā priekšgājējs ar tādu pat vārdu (šādas pārmaiņas gan vairāk redzamas lūkojoties uz Golf pirmo laidienu un mūsdienu auto, kas krietni “uzresnējis”). Mercedes karosērija ir plūdena un skaista, nekādu lieku “tauku” virsbūvē nemana un auto man atgādina kādu pirms vairākiem gadiem redzētu reklāmu, kurā kā tēli dažās sekundēs zibēja sportisks vīrietis ar vieglu sirmumu matos, ģērbies uzvalkā, braucot ar Mercedes un stūrējot klasisku ātrumlaivu. Tāds pieauguša un dzīvē vērtības izsvēruša cilvēka tēls.
Jaunā Mercedes-Benz E klases karosērija, cita starpā, ir ar labāko gaisa pretestības koeficientu savā klasē..
Izbraucot pirmos kilometrus Rīgā, pa Krasta ielu, krastmalas ielas seguma ielāpiem un Pārdaugavas bedrēm esmu patīkami iepriecināts ar auto gaitu – ne mazākā stresa, par spīti ceļu katastrofālajam stāvoklim galvaspilsētā – Mercedes balstiekārta kompensē visu to vājprātu un auto salonā mierīgi varu klausīties Ziedoni..
Mercedes Spotify 01

Pirmajā mirklī mēģinot sinhronizēt auto multimediju satura atrādes ierīces ar savu viedtālruni samulsu – pēc pāris mēģinājumiem Mercedes ietiepīgi negribēja atskaņot mana Xperia viedtālruņa atmiņā esošo melodiju. Izbrīns tādēļ ka vēl pirms gada pievienot Mercedes-Benz GLE kupejai to pašu viedtālruni bija viegli un ērti, procesā tērējot vien dažas sekundes. Mirkli vēlāk sapratu, ka notiekošais ir mana kļūda – ja pievienoju ierīci (viedtālruni) un to sinhronizēju ar auto audio, viss strādā, ja vēlos vienkārši straumēt saturu no auto izklaides sistēmām “nepazīstama” (pirms sinhronizācijas) avota, varu gaidīt krietni ilgi un šāds savienojums arī nebūs stabils.
Gala rezultātā straumēju manu Spotify premium saturu – Imanta Ziedoņa piemiņas koncertu un visā mazajā divu dienu ceļojumā brīvi izmantoju mana telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēja 4G tīklu.
Pāris minūtes, lai iekārtotos pie stūres, lai veiksmīgi pieslēgtu multimediju ierīci un esmu gatavs doties netāli tālā ceļā ar jauno auto.
Mercedes playing Spotify premium

No Rīgas izbraucot un paļaujoties uz labvelīgu (lasi – nelīst) laika prognozi devāmies uz Kurzemi, kur Dundagas pagastā atrodas viena no interesantām pastaigas takām. Tiem, kuri jau pabijuši Rīgai tuvā Ķemeru purva takā un Cenu tīrelī – droši dodieties uz Pēterezera pastaigu taku Slīteres silos. Pēc ilgākas pastaigas mežainā apvidū, nonākot pie takas pērles – interesantās ezera promenādes, nebūsit vīlušies.
Laika apstākļus gan vajag pārbaudīt rūpīgi, jo gan Kolkasragā, kur piestājām, gan Slīterē lietus šalkas mūs notvēra.
Labi, ka auto sēdekļu apsilde un ventilācija darbojas teicami un varējām saltā lietū izlijušos kaulus pasildīt.

Izvēlētais maršruts no Galvaspilsētas bija pa nesteidzīgo līča malas šoseju, garām jūrmalai, mazajiem piekrastes ciemiem, cauri Rojai un līdz pat Ziemeļkurzemes galējam punktam Kolkasragam. Nesteidzīgs, vietumis līkumots ceļš, kas jau pats par sevi ir tāda kā atpūtas trase pēc galvaspilsētas satiksmes ņugas, ar Mercedes-Benz jauno E klasi bija relaksācijas paraugstunda. Klusi murrājošs dīzeļdzinējs, automātiskā transmisija, kura spēja būt agresīvi pašpuiciska sporta režīmos, un mierīga komforta un ekonomijas režīmos. Tāds, vairāk nekā simta kilometru brauciens ar jebkuru standarta auto liek izkāpt galapunktā un izstaipīties, bet no Mercedes – acumirklī biju gatavs doties dabas pastaigās – ne mazākās noguruma pazīmes.

Mercedes Benz E klase

Mercedes-Benz jaunā E klase Latvijā un arī citviet Eiropā nav uzkrītošais Ferrari vai ultraluksus Rolls-Royce uz kuru atskatīsies garāmgājēji un draiskules mini kleitiņās. Šis ir auto, kurš saimniekam sniegs gan diskrētu pārvietošanos, gan neapšaubāmu komfortu ceļā. Auto, kur pirmie kilometri ceļā būs vienlīdz komfortabli ar vairākus simtus tālāk mērotajiem. Vadītāja pozīcijas regulējumi ir plaši un, mazākais mana auguma (vien 178 centimetri dzīvesprieka), cilvēkam šis auto ir izcili ērts.
Ērti ir arī auto aizmugurē un plašā pasažieru sēdekļu rinda izsenis bija arguments “par” E klasi kā veiksmīga uzņēmuma vadītāja dienesta auto Eiropā.
Mercedes Benz Ziemeļkurzemē

Auto viznī ceļa līkumos un zibina skaistās Mercedes lukturu gaismas. Melnā karosērijas krāsa vizuļo dažādā tonī, no zilgani melnas līdz piķa melnai un pa vidu atgādinot slapja asfalta toņus, kurus braucienā redzam visai bieži.
Iedomājos, ka visā divu dienu brauciena laikā neesmu ne mirkli apjucis lietojot auto multimediju displeju un jebkuru no kontrolēm – visu vadības ierīču un auto mehānismu vadība ir saprotama un viegli lietojama.

Skats uz jauno Mercedes Benz E klasi

 

Rezumējot :
šis ir izcils auto nodrošinātiem cilvēkiem;
patika neuzbazīgais, taču ļoti kvalitatīvi veidotais interjers;
patika dzinēja un ātrumkārbas (testu modelis ar 2.2 litru turbodzīzeļdzinēju) darbība un taupīgums (ceļā vidēji tērējām ap 5,1-5,5 litrus degvielas);
patika drošā manevrēšana ar aptverošajām kamerām.

Mercedes Benz aptverošās kameras

Paldies Mercedes-Benz Latvija par iespēju novērtēt auto un tā gaitas / komforta īpašības!